O MNIE

0d 2021 – współpraca z Archiwum Galerii Zderzak na potrzeby Kolekcji Dawnych Mistrzów – konserwacja 5 obrazów na drewnie: „Ukrzyżowanie” Maestro della Misericordia z XIV w., :Maria lactans” z XV/XVI w., „Cud św. Tryfona” warsztatu Vittore Carpaccio z XV/XVI w., Anioł Gabriel” Neri di Bicci z XV w., „Opłakiwanie” Adriaen Isenbrandt, XV w.

Od 2020 – kompleksowa konserwacja wyposażenia kaplicy w kościele p.w. św. Marcina w Biskupicach, woj. Małopolskie – polichromia z XVII i ołtarz Matki Boskiej Szkaplerznej; konserwacja zakrystii w kościele

Od 2021 – praca w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau

2015-2020 – udział w projekcie badawczo-konserwatorskim przy ołtarzu Wita Stwosza z XV w., w k. p.w. NMP w Krakowie – Pełen zakres prac konserwatorskich, czynne uczestnictwo w pracach badawczych, koordynacja międzynarodowych spotkań eksperckich, uczestnictwo w konferencjach, współorganizacja i prowadzenie seminarium

Od 1999 – liczne realizacje dla firm, m. in. dla: Pracowni Architektonicznej Aneta Barańska, Pracownie Architektury i Konserwacji Zabytków, AC Konserwacja Zabytków Piotrowski, Kosakowski sp. j., Rearte s.c. Aleksander Piotrowski, Firma Konserwatorska Piotr Białko sp. z o.o., PKZ „Conres”, Sima Art sp. z o.o. i inne
Od 2006 – współpraca z firmą Pracownie Architektury i Konserwacji Zabytków w Krakowie – m.in. prowadzenie pracowni konserwatorskiej, kierowanie pracami konserwatorskimi w nawie głównej kościoła p. w. Św. Bartłomieja w Głogówku (woj. Opolskie)

2002 – staż w pracowni konserwatorskiej w Bristolu (Wielka Brytania) – Bush & Berry Conservation Studio

2000 – dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Krakowie

1999 – stypendium w Koninklijke Academie voor Schone Kunsten w Antwerpii (Belgia)

PUBLIKACJE

I Martynowicz, J. Adamowicz, Techniki malarskie w ołtarzu Mariackim Wita Stwosza w świetle dawnych i nowych badań -materiały pokonferencyjne z konferencji „Wokół zagadnień warsztatu artysty: malarza, rzeźbiarza, architekta…” – w druku, ISBN: 978-83-231-4423-6, 2020; G. Korpal, I. Martynowicz, J. Adamowicz, Postaci krakowskiej Akademii w kontekście historii konserwacji ołtarza Wita Stwosza w bazylice Mariackiej, [w:] „Wiadomości ASP”, nr 83, 2018;M. Płotek, I. Martynowicz, T. Mycek, P. Gąsior, M. Walczak, M. Rogóż, J. Adamowicz, Zagadnienia i metody badawcze kompleksowego projektu konserwatorsko-badawczego przy ołtarzu Wita Stwosz w Bazylice Mariackiej w Krakowie,[w:] „Niedziałki”, 4/2016, Kraków; I. Martynowicz, M.Strojecki, M. Płotek, J. Adamowicz, The Altar by Veit Stoss in Krakow:main issues involved in a complex conservation research project, The 19th ICOM-CC Triennal Conference, Beijing, May 2021

 

ODZNACZENIA

Odznaka Honoris Gratia, przyznana przez Prezydenta Miasta Krakowa w 2021, nr 5338
Srebrny Krzyż Zasługi, przyznany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2021, nr 300-2021-09

 

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

- w malarstwie ściennym:
  • 2001 – konserwacja renesansowej i barokowej polichromii w Smogorzowie (dla firmy AC Konserwacja Zabytków Piotrowski, Kosakowski sp. J.)
  • 2002 – konserwacja polichromii na drewnie z XV w. w Dębnie Podhalańskim (UNESCO) (dla Pracowni Architektonicznej Aneta Barańska)
  • 2002 – konserwacja barokowych polichromii w Mauzoleum Piastów Śląskich w Krzeszowie (AC Konserwacja Zabytków Piotrowski, Kosakowski sp. j.)
  • konserwacja sgrafitta na fasadzie kamienicy na rynku w Gliwicach (Conres)
  • 2002- 2005 – konserwacja polichromii na drewnie z XVII wieku w kościele parafialnym w Rudzińcu (dla Pracowni Architektonicznej Aneta Barańska)
  • konserwacja sztukaterii i barokowej polichromii w kościele parafialnym w Starej Wsi
  • 2005- konserwacja techniczna polichromii w Infirmerii na Zamku Średnim w Malborku (Firma Konserwatorska Piotr Białko sp. z o.o.)
  • 2005 – konserwacja techniczna barokowych polichromii w Kaplicy Akustycznej w Archikatedrze w Lublinie (AC Konserwacja Zabytków Piotrowski, Kosakowski sp. j.)
  • konserwacja XVI-wiecznej polichromii na stropie prywatnej kamienicy w Görlitz (Niemcy)
  • 2006 – odkrycie polichromii gotyckiej z XVw. w Kościele Bożogrobców w Miechowie (Rearte s.c. Aleksander Piotrowski)
  • 2008 – konserwacja polichromii barokowej na drewnie w kościele parafialnym w Trybszu (dla Pracowni Architektonicznej Aneta Barańska)
  •  konserwacja fragmentów polichromii w zespole kaplic w Kalwarii Zebrzydowskiej (Sima Art)
  • 2011/12 – kierowanie pracami konserwatorskimi przy polichromii barokowej w nawie głównej kościoła parafialnego w Głogówku (dla Pracowni Architektonicznej Aneta Barańska)
- przy obiektach ruchomych:
  • 1999-2013 – konserwacja 15 wielkoformatowych obrazów (16-20 m2 ) w ramach współpracy z firmą Pracownia Architektoniczna Aneta Barańska – obrazy autorstwa G. Bonory, M. Willmana, J.K. Liszki, stanowiących wyposażenie kościoła klasztornego Cystersów w Henrykowie
  • konserwacja elementów wyposażenia Mauzoleum Piastów Śląskich w Krzeszowie, m. in.2 obrazów F. A. Schefflera, ołtarza Wszystkich Świętych, fresków G. W. Neunhertza
  • konserwacja elementów wyposażenia (ołtarze, krucyfiksy, tabernacula) z Harklowej, Dębna Podhalańskiego, Grywałdu, Trybsza, Rudzińca, Przydonicy (dla Pracowni Architektonicznej Aneta Barańska)
  • konserwacja krucyfiksów z XV i XVII w. z kaplicy przy rezydencji Prezydenta RP w Wiśle Czarne (PKZ „Conres”)
  • konserwacja ołtarza Św. Izydora z Rybnej (woj. Małopolskie) i ołtarza Św. Barbary” z Dąbrowy Górniczej Gołonóg (woj. śląskie) (PKZ „Conres”)
  • konserwacja estetyczna ołtarza głównego z Małujowic (Pracownie Architektury i Konsewacji Zabytków sp. k. )
  • konserwacja 2 obrazów: „Pokłon pasterzy” i „Ucieczka do Egiptu” J. Neumanna z kościoła w Bobolicach (Pracownie Architektury i Konsewacji Zabytków sp. k. )
  • konserwacja ołtarza Św. Barbary z kościoła w Kolanowicach (Pracownie Architektury
    i Konsewacji Zabytków sp. k. )
  • konserwacja estetyczna ołtarza głównego z 1602 r. z Boguchwałowa (Pracownie Architektury i Konserwacji Zabytków sp. k. )
  • konserwacja XVII-wiecznej predelli ołtarzowej, wł. prywatna
    i inne…